ankharen

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2013

Ankharen i bokform

Av Ståle Brandt - 3 oktober 2013 19:37

 

Och igår fick jag äntligen mitt provtryck. Skönt att hålla i den, tung och mastig. Men tyvärr hade ett fel infunnit sig vid tryckningen. Mitt namn stod i en felaktig färg och med andra ord så syntes inte mitt namn så tydligt som jag ville. Anders Nyman på Brun Media arbetar för högtryck för att ändra det till det bättre. Skulle tro att det bara är en knapptryckning bort, men så verkar det inte vara, iaf inte så enkelt. Problemet är att på måndag höjs mitt tryckpris då jag har över 400 sidor. Det blir en del pengar då man inga har och själv behöver 60 st för marknadsföringen. Fan fan fan, alltid är det något.


  Frustration över att behöva vänta och stå stilla. Och i bakfickan har man skolarbete som ligger och väntar. Och jag är sådan att om något strular och man har fullt upp, så händer inget. Tröttsamt.


  Var hos diabetessköterskan idag, på den vanliga årskontrollen. Allt var bättre än okej faktiskt. Nöjd.


  Och så fick vi efter många om och men ett nytt schema på Ingesund. Men stämde det då? Var det inget som krockade? Jodå. Så vi fick några temporära direktiv att följa som tyvärr också blev fel. Rena grekiskan sa religionläraren. Men det löser sig med tiden som man säger i Munkfors.


  Ska kolla på "Ett öga rött" nu. Har läst boken och även några av författarens andra noveller. Jonas Hassen Khemiri. Jävligt duktig. Kommer till Ingesund på onsdag för en föreläsning. Ska bli kul.


  Ni måste bara läsa Dag Öhrlunds Blogg, mycket läsvärd och ger inspiration att låta tankarna få flyta fritt. Läs och begrunda. http://www.ohrlund.se/blogg/ Han skriver många personliga och tankvärda inlägg.


  Ståle





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ståle Brandt - 2 januari 2014 19:00

Första inlägget för i år. Lite vemodigt med tanke på datumet, tre år sedan Kim beslutade sig för att ta en annan väg. Vi besökte Ruds Kyrkogård i Karlstad och en av dess minneslundar. Vi tände ett ljus för honom och passade även på att tända ett för ...

Av Ståle Brandt - 31 december 2013 15:02

Jaha, och härsitter man igen. Ett nytt år på G. Och vad har man då åstadkommit under det gamla?   Jag har tagit ut en ny riktning på mitt liv. Jag har blivit författare - tror jag. Några säger så och då får man väl tro på det. Jag har gett ut en ...

Av Ståle Brandt - 28 december 2013 14:19

Och då är mellandagsrean här. Med höjda ursprungspriser, bara för att lura kunderna. Tur man inte är något freak som springer ut i denna hysteri. Har inte pengarna ens. Men tro inte att jag sänker priset på mina böcker för det. Jag tycker fortfarande...

Av Ståle Brandt - 15 november 2013 19:13

Medier som t.ex. en blogg, som denna, är till för att få uttrycka sina innersta åsikter, tankar och känslor. Man har rätt att säga vad man vill, om vad man vill och ha åsikter om NN om man vill. Så länge det inte är rena personangrepp eller smutskast...

Av Ståle Brandt - 10 november 2013 19:44

    Det enda jag vill är att skriva min fortsättning på "Ankharen". Jag behöver lite lugn och ro för detta. Men, åter detta evinnerliga "men", det kommer så mycket annat ivägen just nu. Skolarbeten; tunga avsnitt i både historia, re...

Presentation


Ståle Brandt, född: 1964
Författare,Gift Debuterar oktober 2013 med "ANKHAREN",

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards