ankharen

Direktlänk till inlägg 10 november 2013

Spyfärdig

Av Ståle Brandt - 10 november 2013 19:44

  

Det enda jag vill är att skriva min fortsättning på "Ankharen". Jag behöver lite lugn och ro för detta. Men, åter detta evinnerliga "men", det kommer så mycket annat ivägen just nu. Skolarbeten; tunga avsnitt i både historia, religion och engelska, plus en bok att läsa på engelska inför en analys, Hearts in Atlantis av Stephen King. Tungt, tungt och åter jävligt tungt. Speciellt då det tar så mycket tid i anspråk.


Sen är det detta med gamlingar. Jag vet, även jag skall på den vägen vandra. Men det är städning, hämtning av diverse piller, skjutsning. Ja jag vet, du behöver inte säga det. Tur att man inte behöver åka hela långa vägen in till Karlstad för att hjälpa till även där. Än så länge så sköter farsan sig själv. Jodå, man får väl höra ett och annat via telefonen. Men, ta i trä...


Och så kom helgen. Äntligen lite andrum, kanske för lite annat skrivande än om 1500-talet, hinduer och engelska presentationer om Robert Blake. Men ikke sade Nicke. Nicklas med flickvän kom på besök.


Jävligt kul att det sker. Någon gång i alla fall. Men det tar ju tid från det man vill göra. Men hur som helst; vi har lagat god mat i helgen, ätit massor av popcorn. sett på Idol och Så mycket bättre och lite film. Hur helfestligt som helst, och kanske var det välbehövligt. Att stänga ner tankeverksamheten, att helt enkelt nollställa den. Skönt. Och nu har de åkt hem igen.


Men från det ena till det andra. Jag blir så innerligt trött på all jävla pajkastning som pågår ute på Facebook. Sandlådelekar måste jag säga. Här går man i godan ro med i olika Facebookgrupper för att få inspiration och vägledning från etablissemanget, de som har erfarenhet från egenutgivningar, de som har varit i branschen under en längre tid. I alla fall längre tid än mig. Men (igen ett men) några tycker sig vara förmer än andra, några är bara avundsjuka, och många är nog bara stora i truten. Tröttsamt. Kindergarden nästa måste jag få säga. Man blir bara förvirrad och trött, vill helst bara stänga ner eller gå ännu längre, gå ur grupperna. Men samtidigt så behöver man dem, i alla fall några personer, som en hjälpande länk.


Som ny i gamet måste jag bara säga att jag bara blir irriterad och besviken. Låt för helvete den som vill, få vara i vilken grupp den vill, och låt den som vill ha vilken jävla åsikt den vill.


Det är vuxna människor vi talar om här. Skrämmande hur de beter sig.


Och där kommer man helt enkelt in på en annan sak som mina sk kollegor håller på med.


En fråga bara. Vad brukar författare förespråka mest av alla???? Vet ni inte. YTTRANDEFRIHETEN för helvete. Men man kan inte låta bli att tjafsa om detta heller. Jodå, jag pratar fortfarande om samma människor. Mina kollegor, författarna på Facebook. Vi lever i en demokrati som bland annat innebär att man har yttrandefrihet. Vadå? Jo, man får ha en egen åsikt. Och om vad som helst faktiskt. I alla fall enligt Sveriges Rikes Lag.


Och hallå ni där ute. Dra inte SD över samma kam som Svenska Motståndsrörelsen eller vad fan de nu kallar sig för. SD är inga nazister. Och det handlar inte bara om invandrare. Innan ni yttrar er; kolla in deras agenda. Det handlar bland annat om våra gamla, om brott och straff, och ännu mer. Läs först, ta ställning sedan. Ni får tycka vad ni vill, för det har ni rätt till.


Måste även passa på att ge alla våra gillare där ute som påstår sig ha köpt en bok av oss. NI LJUGER! Och hur fan vet jag det? Jo, vi trycker våra böcker via Publit och något som kallas för POD (print on deman) och vi kör via ett eget förlag. Vi har således full kontroll på vilka som beställer våra böcker. Och informationen som tilldelas oss innehåller både namn och adress på de som har beställt våra böcker.


Till er som har köpt våra alster. Stort tack!


Förväntar mig faktiskt inga som helst reaktioner på detta inlägg, för jag brukar inga få. Men bara för att jag skriver som jag gör, så ger jag mig fan på att det lär bli ett par stycken eller varför inte ännu fler bara för att jag har spytt galla över mina kära kollegor idag. Tji fick du som har läst så här långt.


I övrigt så känner jag mig rent spyfärdig på allt jävla tjafsande.


Ståle

 
 
CissiG

CissiG

10 november 2013 20:42

Ibland är det skönt att få gnälla av sig. Men jag förstår dej. Jag fick din bok av dig personligen och är evigt tacksam för det. Håller på att läsa den och den är ruksigt action fylld och spännande på alla sätt. Bloggar om den och hoppas att många fler kommer att köpa den.
Ha en skön söndagskväll.
Kram CissiG

http://cissigrip.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ståle Brandt - 2 januari 2014 19:00

Första inlägget för i år. Lite vemodigt med tanke på datumet, tre år sedan Kim beslutade sig för att ta en annan väg. Vi besökte Ruds Kyrkogård i Karlstad och en av dess minneslundar. Vi tände ett ljus för honom och passade även på att tända ett för ...

Av Ståle Brandt - 31 december 2013 15:02

Jaha, och härsitter man igen. Ett nytt år på G. Och vad har man då åstadkommit under det gamla?   Jag har tagit ut en ny riktning på mitt liv. Jag har blivit författare - tror jag. Några säger så och då får man väl tro på det. Jag har gett ut en ...

Av Ståle Brandt - 28 december 2013 14:19

Och då är mellandagsrean här. Med höjda ursprungspriser, bara för att lura kunderna. Tur man inte är något freak som springer ut i denna hysteri. Har inte pengarna ens. Men tro inte att jag sänker priset på mina böcker för det. Jag tycker fortfarande...

Av Ståle Brandt - 15 november 2013 19:13

Medier som t.ex. en blogg, som denna, är till för att få uttrycka sina innersta åsikter, tankar och känslor. Man har rätt att säga vad man vill, om vad man vill och ha åsikter om NN om man vill. Så länge det inte är rena personangrepp eller smutskast...

Av Ståle Brandt - 3 november 2013 17:42

Har precis, eller rättare sagt i förmiddags, lyssnat på en duo som kallar sig för Mandorla. Måste ju bara göra lite reklam för dem. De finns att lyssna på Spotify. En vän sedan gammalt som provat på livet som popartist. Ärligt, så påminde det faktisk...

Presentation


Ståle Brandt, född: 1964
Författare,Gift Debuterar oktober 2013 med "ANKHAREN",

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards