ankharen

Direktlänk till inlägg 15 november 2013

Min åsikt

Av Ståle Brandt - 15 november 2013 19:13

Medier som t.ex en blogg, som denna, är till för att få uttrycka sina innersta åsikter, tankar och känslor. Man har rätt att säga vad man vill, om vad man vill och ha åsikter om NN om man vill. Så länge det inte är rena personangrepp eller smutskastningskampanjer man driver, så är det i mitt tycke helt okej. Och det kommer jag att göra här på min blogg vare sig ni vill eller inte.

  Vi lever i en demokratisk del av världen. Och enligt Sveriges Rikes Lag så har vi yttrandefrihet. Det hade vi i alla fall sist jag kollade. Yttrandefriheten är något som jag kommer att slåss för, oavsett hur det än går till, politiskt eller bara här på min blogg. Så det så, sug på den.

  Yttrandefriheten är något som vi ska vara stolta över. Det är inte alla människor som är förunnade att ha sådana privilegier. Och detta privilegium är något som vi alla måste ta fasta på och vara rädda om. Man vet aldrig hur länge vi har den kvar.

  Om det nu är så att någon där ute känner sig träffad eller för den delen kränkt; Okej för det. Kanske du förtjänar det, kanske inte. Men inget namn nämnt och då är ingen nämnd. Tolka det hur du vill. För hur vi än vrider på problemet så är det alltid någon som tolkar det fel. Eller hur?

Du som läser detta och för detta vidare har ju full koll på allt. Är vi så jävla jobbiga, när vi kommer hem och bara vill ha en stund för oss själva? Stör det dig att vi inte tar långpromenader i höstmörkret, i blötan, i det bistra klimatet? Stör det dig att vi kanske bara vill ta det lugnt någon gång? Glömde förresten, ursäkta att vi inte har något "riktigt" jobb att gå till. Lata studenter, sluta lek, väx upp. Jag blir bara så jävla trött. Och nu biter jag ifrån. Lägg av!

  Nu är det ju så förstår du, lille vän. Att vi är vuxna. Vuxna nog att ta egna beslut, att ta chansen till att förverkliga en dröm. Förstår du? Vi vågar nämligen ta steget från att drömma. Det är mer än vad många vågar göra. Något som många drömmer om att våga göra. Som många inte vågar.

  Den som vågar blir folk snabbt misstänksam mot. Avundsjuka kallas det även för. Och bara för att folk missunnar oss den möjligheten, så anses vi annorlunda. Det tittas bakom gardinerna, kollas på klockorna, kanske det även antecknas ner i något block intill vädernoterna. Vad vet jag? Men hallå! Vi finns här, rakt framför er, helt normala med en dröm. Ni behöver inte vara så jävla inställsamma när ni ändå har en annan uppfattning.

  Och om ni inte tål att höra någon av dagens sanningar, ja då får ni ta det som det är för jag ändrar inte på något. Vi stör ingen! Och våra läsare finns i hela Sverige, och finns det någon närmare, ja väl bekomme.

  Vi vill bara skriva, och vara ifred när vi gör det. Bara att acceptera. Vi har en dröm, och vi håller på att förverkliga den.

  För övrigt så kan man köpa våra böcker både som vanlig pappersbok och e-bok på:    www.bra-leve-forlag.se eller på någon av de vanliga internetbokhandlarna som finns på nätet.

Ståle

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ståle Brandt - 2 januari 2014 19:00

Första inlägget för i år. Lite vemodigt med tanke på datumet, tre år sedan Kim beslutade sig för att ta en annan väg. Vi besökte Ruds Kyrkogård i Karlstad och en av dess minneslundar. Vi tände ett ljus för honom och passade även på att tända ett för ...

Av Ståle Brandt - 31 december 2013 15:02

Jaha, och härsitter man igen. Ett nytt år på G. Och vad har man då åstadkommit under det gamla?   Jag har tagit ut en ny riktning på mitt liv. Jag har blivit författare - tror jag. Några säger så och då får man väl tro på det. Jag har gett ut en ...

Av Ståle Brandt - 28 december 2013 14:19

Och då är mellandagsrean här. Med höjda ursprungspriser, bara för att lura kunderna. Tur man inte är något freak som springer ut i denna hysteri. Har inte pengarna ens. Men tro inte att jag sänker priset på mina böcker för det. Jag tycker fortfarande...

Av Ståle Brandt - 10 november 2013 19:44

    Det enda jag vill är att skriva min fortsättning på "Ankharen". Jag behöver lite lugn och ro för detta. Men, åter detta evinnerliga "men", det kommer så mycket annat ivägen just nu. Skolarbeten; tunga avsnitt i både historia, re...

Av Ståle Brandt - 3 november 2013 17:42

Har precis, eller rättare sagt i förmiddags, lyssnat på en duo som kallar sig för Mandorla. Måste ju bara göra lite reklam för dem. De finns att lyssna på Spotify. En vän sedan gammalt som provat på livet som popartist. Ärligt, så påminde det faktisk...

Presentation


Ståle Brandt, född: 1964
Författare,Gift Debuterar oktober 2013 med "ANKHAREN",

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards