ankharen

Direktlänk till inlägg 28 december 2013

Slutet är nära nu!

Av Ståle Brandt - 28 december 2013 14:19

Och då är mellandagsrean här. Med höjda ursprungspriser, bara för att lura kunderna. Tur man inte är något freak som springer ut i denna hysteri. Har inte pengarna ens. Men tro inte att jag sänker priset på mina böcker för det. Jag tycker fortfarande att de betingar samma värde som innan julen.


Satte mig ner strax innan aftonen för att blogga, men allt gick som i klister, segt och trögt, tryckte på allt utan resultat, men ingenting hände. Inte då i alla fall, trodde jag. Men nu i efterhand kunde jag se att mitt senaste inlägg hade försvunnit. Kan ses på http://ankharen.bloggplatsen.se/. Men nu gör jag ett nytt försök, och det tycks funka bra hitills.


Ska göra ett försök att komma igång med min nästa bok igen, "Förpliktelsen". Har skrivit drygt tre kapitel in i den. Men det tillkommer lite ändringar. Har suttit under hösten och "tänkt" på händelser, scener som måste vara med. Så nu ska jag sätta mig ner och lägga allt på plats i detta pussel. Få till synopsen i rätt ordning.


Idag ska vi gå på bio. Det var evigheter sedan förra gången, måste ha varit under 2007. Vi ska se på "100-åringen" med Robert Gustavsson. Första besöket på Palladium i Arvika. Ska bli kul. Längtar redan till popcornen. Varför är det så att popcornen alltid smakar så mycket bättre på bio?


Jag har under den senaste tiden fått in några recensioner på min bok "Ankharen". Smaken är verkligen som baken. Ni kan ju själva läsa här på min hemsida och även på www.bra-leve-forlag.se. Det kan ju tyckas att jag ensidigt bara vill visa de positiva responserna, och vem vill inte det, men tyvärr så har det ramlat in några mindre bra också. Och dessa tycks bara ge sig på språket i berättelsen. Ingenting om själva handlingen, ingenting. Och alla dessa positiva omdömen då? Jo de försvinner snabbt i bruset av några få dåliga omdömen, för det är ju bara de som koms ihåg. Surt ja, men så är det. Hur ska man då ställa sig till de positiva recensionerna? Är det så att de som har gett dem inte vet vad de skriver om eller? Är det så att de som klagar på ens språk vet bäst? Eller är det som någon sa till mig, att dessa neggare bara är avundsjuka eller att de är anlitade av någon etablerad för att minimera konkurrensen? Vem fan vet?


Jag kollade upp några av dessa neggar, och även de drömmer om att skriva själva. De har alltså inte skrivit någon roman själva ännu. Och då ger de sig själva rätten till att recensera andra skribenter, och då även utan att läsa klart de texter de har gett sig i kast med. Vet de hur många debutanter de sänker egentligen? Människor med samma drömmar som de själva bär på. Hoppas verkligen att de själva får någon som vill recensera deras texter, och de får känna på hur det är att bita i gräset. (Ursäkta mina upprepningar.)


Men jag väljer att inte ta till mig av detta. Läser bara det positiva ur mina recensioner nu.

Försäljningen har gått trögt. Både på nätet och ute i de butiker som har våra böcker. Måste man vara ute och konfrontera läsarna själva för att sälja. Svaret är ja. Visst, det är skitkul, men vi kan ju inte vara överallt samtidigt. Men det är bara att bita ihop och fortsätta tröka på. Ska ge mig i kast med pressen igen, ge dem de bästa recensionerna och bara hoppas på det bästa. För vi behöver verkligen draghjälp, och det NU.


Nu kommer det ett NYTT ÅR och då jävlar. Det blir massor att göra och jag tror (och hoppas) att vårat liv kommer att ta en ny vändning.


Våra debuter kommer att ta fart i försäljningen och vårt slit kommer att betala sig. Vi ger ut våra nästa böcker. Och demokratin kommer att segra.


Och till sist; Gott Nytt År allesammans!


Ståle

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ståle Brandt - 2 januari 2014 19:00

Första inlägget för i år. Lite vemodigt med tanke på datumet, tre år sedan Kim beslutade sig för att ta en annan väg. Vi besökte Ruds Kyrkogård i Karlstad och en av dess minneslundar. Vi tände ett ljus för honom och passade även på att tända ett för ...

Av Ståle Brandt - 31 december 2013 15:02

Jaha, och härsitter man igen. Ett nytt år på G. Och vad har man då åstadkommit under det gamla?   Jag har tagit ut en ny riktning på mitt liv. Jag har blivit författare - tror jag. Några säger så och då får man väl tro på det. Jag har gett ut en ...

Av Ståle Brandt - 15 november 2013 19:13

Medier som t.ex. en blogg, som denna, är till för att få uttrycka sina innersta åsikter, tankar och känslor. Man har rätt att säga vad man vill, om vad man vill och ha åsikter om NN om man vill. Så länge det inte är rena personangrepp eller smutskast...

Av Ståle Brandt - 10 november 2013 19:44

    Det enda jag vill är att skriva min fortsättning på "Ankharen". Jag behöver lite lugn och ro för detta. Men, åter detta evinnerliga "men", det kommer så mycket annat ivägen just nu. Skolarbeten; tunga avsnitt i både historia, re...

Av Ståle Brandt - 3 november 2013 17:42

Har precis, eller rättare sagt i förmiddags, lyssnat på en duo som kallar sig för Mandorla. Måste ju bara göra lite reklam för dem. De finns att lyssna på Spotify. En vän sedan gammalt som provat på livet som popartist. Ärligt, så påminde det faktisk...

Presentation


Ståle Brandt, född: 1964
Författare,Gift Debuterar oktober 2013 med "ANKHAREN",

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards