ankharen

Direktlänk till inlägg 31 december 2013

Årets sista dag

Av Ståle Brandt - 31 december 2013 15:02

Jaha, och härsitter man igen. Ett nytt år på G. Och vad har man då åstadkommit under det gamla?


Jag har tagit ut en ny riktning på mitt liv. Jag har blivit författare - tror jag. Några säger så och då får man väl tro på det. Jag har gett ut en bok. Jag och min fru har startat ett eget förlag enkom för att få ut våra alster. Stort!


Och jag har gett mig in i debatten om demokratin. Jag skriker ut min oro över hur vårt land monteras ner, och bara för att jag inte vill vara med om detta så kategoriseras jag och många med mig som rasister. Skrämmande, eller hur? Jag har inte förlorat några vänner, för det har inte funnits några, men jag har fått så många nya istället. Tack till ER!


Jag har kommit ut, JAG ÄR en SD:are. Jag är stolt och glad för att kunna titulera mig detta. I mångas ögon är jag nu en rasist. Men jag vill bara värna om vårat svenska arv. De som vill får gärna delta, men tvinga oss inte att ändra på oss bara för att det inte passar er. Ni är så välkomna så. Från nu kommer jag att jobba aktivt för vår framtid. Jag ser en framtid där vi tillsammans kan rädda vår välfärd. Om vi ska ha råd att ta hand om och hjälpa hela världens flyktningar, så måste vi först ta hand om våra egna.


Sopa framför egen dörr är ett känt signum.


Och Zlatan, Zlatan att du inte lär dig. En reporter tar alla chanser till ett scoop. Om du skämtar, räkna då iskallt med att detta tolkas helt fel i dagspressen. Jag förstår din tanke. Att gnälla över en bil och glömma bort vad Anders Svensson har presterat, det ska ju bara ligga sponsorn till last. Och det finns en anledning till varför inte män och kvinnor tävlar mot varandra i fysiska sporter. Jag håller med dig. Och jag tar gärna emot en signerad cykel från dig.


Tycker lite synd om studenterna i Kairo. Tänk bara; att bränna ner sitt eget universitet i protest mot terroriststämplingen av ett visst brödraskap. Vart ska de nu studera? Nu står de väl där och kliar sig i huvudet som Dalle. "Tänkte inte på det."


Detsamma gäller nog för arrangörerna av Antirasistdemonstrationen i Kalmar. Alla "Folkvalda" uppmanades att delta. Men opps vad fel det blev när de kom på att det inbjudna SD var just de som de skulle protestera emot. Men det är ju klart att under rådande omständigheter och med deltagare som våldsbejakande organisationer som RF och AFA som bokstavligen mordhotar SD anhängare, så skulle nog denna fadäs lösa sig självt. Så hur dumma i huvudet får man bli egentligen?


Hur som helst så ska inte SD beblanda sig med dessa antidemokratiska organisationer över huvud taget, oavsett frågor.


Nåja, det kommer en ny bok under nästa år. Det är i alla fall mitt mål. En ny bok med kriminalaren Kjetil Ruud i Karlstad. Marknadsföringen av Ankharen och Röd Vinterängel fortsätter. Målsättningen ligger på minst 1000 sålda ex. Så vi får se vart vi hamnar. Finns att köpa här: www.bra-leve-forlag.se


Och inte fan blir man rik på att skriva, inte än i alla fall, så vi får väl bara hoppas på att Fru Fortuna vill vara oss till lags.


Skål och Gott Nytt År!


Ståle

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ståle Brandt - 2 januari 2014 19:00

Första inlägget för i år. Lite vemodigt med tanke på datumet, tre år sedan Kim beslutade sig för att ta en annan väg. Vi besökte Ruds Kyrkogård i Karlstad och en av dess minneslundar. Vi tände ett ljus för honom och passade även på att tända ett för ...

Av Ståle Brandt - 28 december 2013 14:19

Och då är mellandagsrean här. Med höjda ursprungspriser, bara för att lura kunderna. Tur man inte är något freak som springer ut i denna hysteri. Har inte pengarna ens. Men tro inte att jag sänker priset på mina böcker för det. Jag tycker fortfarande...

Av Ståle Brandt - 15 november 2013 19:13

Medier som t.ex. en blogg, som denna, är till för att få uttrycka sina innersta åsikter, tankar och känslor. Man har rätt att säga vad man vill, om vad man vill och ha åsikter om NN om man vill. Så länge det inte är rena personangrepp eller smutskast...

Av Ståle Brandt - 10 november 2013 19:44

    Det enda jag vill är att skriva min fortsättning på "Ankharen". Jag behöver lite lugn och ro för detta. Men, åter detta evinnerliga "men", det kommer så mycket annat ivägen just nu. Skolarbeten; tunga avsnitt i både historia, re...

Av Ståle Brandt - 3 november 2013 17:42

Har precis, eller rättare sagt i förmiddags, lyssnat på en duo som kallar sig för Mandorla. Måste ju bara göra lite reklam för dem. De finns att lyssna på Spotify. En vän sedan gammalt som provat på livet som popartist. Ärligt, så påminde det faktisk...

Presentation


Ståle Brandt, född: 1964
Författare,Gift Debuterar oktober 2013 med "ANKHAREN",

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards