ankharen

Alla inlägg den 2 januari 2014

Av Ståle Brandt - 2 januari 2014 19:00

Första inlägget för i år. Lite vemodigt med tanke på datumet, tre år sedan Kim beslutade sig för att ta en annan väg. Vi besökte Ruds Kyrkogård i Karlstad och en av dess minneslundar. Vi tände ett ljus för honom och passade även på att tända ett för min bror och för min mor. Vi stod där i det kalla regnet, jag, Tove och Helena, utan att säga något. Tove och Helena skrev varsin hälsning, som regnet troligtvis redan har suddat ut. Eller kanske har Kim hämtat orden själv. Vem vet?

Läste en glädjande buljetin ikväll; SD hade i senaste undersökningen hela 15,7 % av väljarstödet. Och ingendera av blocken hade egen majoritet. Drömsenario; SD i vågmästarställning. Gott, för det finns så mycket att ändra på. Så mycket som måste ändras, innan det blir försent.
För min del så hoppas jag att vi får förtroendet att ställa upp för SD i kommunalvalet här i Arvika. Vill så gärna jobba för att kunna ge de äldre i vårt samhälle den respekt de så väl förtjänar. En välförtjänt ålderdom, utan vånda och skräck för att missvårdas.
Läs bara på Dag Öhrlunds Blogg om vad som sker i "PK Sverige" idag!
Jag vill även säkerställa en bra skolgång, en skolgång som jag kan känna igen från min egen tid. Alla lärde sig att läsa, att skriva och att räkna. Så ska det bli igen.

Glöm inte bort; att i år kan du säga ifrån, i år kan du ta avstånd, i år kan du sätta ner foten och säga att nu får det vara nog, rösta för ett bättre Sverige, rösta på Sverigedemokraterna, gör skillnad!

Och ni medtrafikanter, vet ni vad den lilla blåa lampan på instrumentpanelen betyder? Inte! Blända för fan av när ni får möte. Jävla blindstyren! Ja, jag är arg, och det är befogat. Körkort från Disney eller?

Det finns fler åtaganden för mig att ta itu med under det nya året: jag ska färdigställa min andra kriminalroman, tappa ytterligare 25 kg. Och nu har jag satt det på pränt också, så nu är det bara upp till mig att prestera. Närmast i planeringen ligger att fortsätta med marknadsföringen för våra första romaner, Ankharen och Röd Vinterängel. Jag ska använda mig av de två recensioner som vi mottog från en av BTJ:s recensenter. Försöka att få pressen intresserade. Nu är det dags att slå igenom, för oss båda.

Ståle

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ståle Brandt, född: 1964
Författare,Gift Debuterar oktober 2013 med "ANKHAREN",

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards